ISSN 1804-8323



DOPORUČUJEME


Ohlédnutí za GOLF SHOW 2007

datum 24.03.2007 vlozil Helena Kopecká kategorie Události

XII. ročník největší české samostatné golfové výstavy GOLF SHOW 2007 přilákal ve dnech 17. – 19. března do pražského Veletržního paláce firmy nabízející golfové vybavení, turistiku, zástupce hřišť a klubů, nechybělo ani několik prodejců profesionální techniky pro údržbu trávníků –Ittec (Praha), Profigrass (Brno) či Unimarco (Zlín). Vystavovalo 106 firem. Podívat se přišlo na 3.500 návštěvníků – amatérští hráči začínající i pokročilí, profesionálové, celebrity, senioři i děti… Obchodníci se činili a na své si přišel každý. Výstava byla svým zaměřením i termínem konání tím pravým začátkem golfové sezóny.

Ve spolupráci s organizátory uspořádal CzechTourism jako součást odborného doprovodného programu výstavy seminář na téma „Česká republika – Neobjevená golfová destinace roku 2007“. Novináři a odborníci na golfovou turistiku na něm diskutovali o státní koncepci propagace ČR jako golfové destinace v zahraničí, znovu byl zdůrazněn význam titulu „Neobjevená golfová destinace roku 2007“ uděleného naší zemi International Association of Golf Tour Operators (IAGTO). Na semináři promluvili: Marie Jehličková (prezidentka Czech Golf Travel Associatio), Jaroslav Kunzl (Czech Golf Consulting), Amara Zemplinerová (ředitelka Golf Show), Helena Kopecká (koordinátorka pro golfovou turistiku, CzechTourism) a Nora Dolanská (ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism ve Vídni). Seminář navštívilo celkem 50 lidí z řad médií, tour operátorů a vystavovatelů na Golf Show.

Seminář řídila Amara Zemplinerová. Vzhledem k názvu semináře „Propagace České republiky jako golfové destinace 2007“ byla diskuse zahájena prezentací CzechTourism. Přednesla ji Helena Kopecká, která seznámila s chystanými (a už i některými proběhlými - veletrhy) aktivitami agentury na poli golfové turistiky v roce 2007 a základními pilíři golfového marketingového plánu na rok 2007. Dále vystoupila Nora Dolanská – její příspěvek zasadil golf do širších souvislostí cestovního ruchu. Zajímavý byl zejména pohled na to, jak změny klimatu a neustálé oteplování ovlivní v budoucnu trávení dovolené. V Rakousku to znamená především posun od klasické zimní lyžařské dovolené směrem k wellnesu a golfové dovolené, což může nahrávat českým hřištím. Nora Dolanská rovněž představila rakouský golfový trh a profil rakouského golfisty jako velice náročného turisty, ale i jako hráče na domácím (rakouském) „poli“. Zdůraznila, že je klíčové, aby se rakouští hráči golfu v Čechách setkávali s vlídným přijetím, což se bohužel ne vždy děje. Některá hřiště stále působí pro turisty uzavřeným až nepřátelským dojmem, na který rakouští golfisté nejsou zvyklí, neboť u nich na hřištích je podíl domácích a hráčů a cizinců vyjádřen procentuálním poměrem 40 : 60. Jako další problém vidí Nora Dolanská špatnou dopravní dostupnost některých hřišť a nedostatečné značení. Rakouští golfisté - turisté hledají golf s doprovodným kulturním programem, golf v blízkosti měst, kde lze nalézt další vyžití. Potřebují mít možnost domluvit se nejen na golfovém hřišti cizím jazykem, ale ocení i dobrou dopravní dostupnost z Rakouska. Pokud by chtěl přijet rakouský golfista na opravdovou dovolenou s tématikou golfu, chce, aby bylo v okolí hřišť několik a aby mohl hru obměňovat.

Marie Jehličková ve svém příspěvku pohovořila o významu International Association of Golf Tour Operators (IAGTO) a ocenění, kterého se Česku dostalo v podobě ceny „Neobjevená golfová destinace roku 2007“. Zdůraznila, že to, že je nyní Česká republika v zahraničí vnímána jako seriózní golfová destinace. Jde však pouze o začátek tvrdé práce a nikoliv její konec. Golfové turisty nezajímá, že naše služby nejsou vždy na perfektní úrovni, nedají nám šanci se „učit“. Musíme být hned na pomyslné startovní čáře nejlepší, abychom je získali a ne odradili. Z toho důvodu vidí prezidentka CGTA velký přínos ve vzdělávacím programu v oblasti golfové turistiky realizovaném Czech Golf Consulting za jejího velkého osobního přispění. Na závěr svého příspěvku zmínila prezidentka význam farm tripů, odborných cest pro zahraniční tour operátory, a jejich přátelského přijetí. Pro tour operátory je nezbytné destinaci nejdříve poznat, aby ji mohli nabízet svým klientům, k čemuž právě tyto cesty slouží. Podle Marie Jehličkové máme šanci „prodat“ český golf jen jednou a nesmíme ji propásnout!

Czech Golf Consulting, stoprocentní dceřinou společnost ČGF, zodpovědnou mj. za zmíněný vzdělávací program v oblasti golfové turistiky, reprezentoval Jaroslav Kunzl. Upozornil na velký rozvoj golfu, rostoucí počet hráčů a kampaně, které na podporu golfu ČGF realizuje na domácím trhu a ve spolupráci s CzechTourism i na trhu zahraničním. Potvrdil, že i ČGF má zájem na tom, aby se zvýšil počet zahraničních golfistů na českých hřištích. Vzdělávací program v oblasti golfové turistiky hrazený formou grantu z evropských sociálních fondů bude probíhat přibližně do června roku 2008. V jeho průběhu bude vyškoleno několik stovek účastníků. ČGF, potažmo Czech Golf Consulting, chce i v příštích obdobích čerpat peníze na podporu golfu z evropských sociálních fondů.


Green 1/2020

Časopis GREEN

Vážení čtenáři a kolegové,

na koupení času, jeho zastavení, zrychlování nebo zpomalování máme spojené téměř výhradně s filmovými kouzly. Například v Matrixu probíhají souboje zpomaleně právě proto, že si postavy uvědomují každý moment, každý pohyb, každý detail probíhající situace. Bohužel, podobně neuvěřitelná záležitost v podobě nakažlivého infekčního viru Covid-19, který začal přeskakovat z Číny do jiných zemí světa včetně Česka, se nám teď promítá i do naší žhavé současnosti…

Pandemie přinesla zásadní důsledky na společnost, politiku a ekonomiku, golfový svět nevyjímaje. Podle mě se však rychle začalo zapomínat, že jde jen nemoc, která přišla a (snad) zase odejde. Jistě, zanechá za sebou mnoho mrtvých, což je tragédie, ale panika není na místě. Malým, ale výmluvným jasným důkazem budiž, že JEDEME DÁL!. Proto držíte v rukách – byť s pochopitelným menším zpožděním - jarní vydání Greenu. Věřte, že i nadále uděláme vše pro to, abychom novou bezprecedentní situaci přežili s pokud možno co nejméně oběťmi. Ať už těmi finančními – konkrétně přímo existenčně vydavatelskými, pracovními nebo lidskými.

Ale upřímně: Vše výše nadhledovým blankyně modrým perem napsané by bylo pokrytectví. Cílem tohoto Editorialu totiž není nic víc, než vás jako v předešlých vydáních časopisu GREEN především kvalitně informovat – a v prvé řadě přinést Prohlášení předsedy Českého svazu greenkeeperů Michala Voigtse k nastálé nelehké situaci.

Dále se samozřejmě ohlédnout se za nejdůležitějšími oborovými akcemi (za únorovým Seminářem a volební Konferencí na ČZU v Praze – Suchdole, a také za výroční konferencí FEGGA, na kterou do irského Galway odletěli Miloslav Trojan a Jiří Kapeš jako zástupci ČSG), pozvat (na „kulatý“ 10. červnový Slunovrat v resortu Loreta Pyšely) a nastínit trendy (nalistujte si, prosím, článek Jelení střípky z každoroční výstavy Golf Industry Show z floridského Orlanda).

Dále přinést tradiční překlad článku od USGA (tentokrát na téma Co se stane, pokud nebudete udržovat golfové hřiště), inspirovat (Traction Bull Bloc je naprosto spolehlivá baterie s mimořádně dlouhou životností pro golfové vozíky), varovat a doporučit řešení (VIII. pokračování docenta B. Cagaše o nejdůležitějších travních chorobách) i třeba pobavit (Sportovní ples s osobní účastí kompletní redakce časopisu GREEN, zastoupením ČSG a tombolovou účasti firmy AROS-osiva ve Velké Bíteši, a dále křížovka o víkendový pobyt ve vranovském penzionu Jelen).

Pověstnou třešinkou na dortu budiž foto zajímavost z hřiště v Hluboké nad Vltavou. Situaci zakazující pohyb golfistů po hřišti - taková nastane jen jednou za život - využili šikovní hlubočtí greenkeepeři k výstavbě zcela nové vodní nádrže před klubovnou.

Pokud se nám Vás aspoň u dvou tří materiálů podařilo zaujmout, pak bylo cíle tohoto Editorialu, resp. jarního Greenu 1/2020, dosaženo. Ať se Vám líbí!

Přeji Vám pohodové čtení, zdraví, chuť do práce a hodně trávníkářských úspěchů i pohody bez skeptického výrazu na tváři!

PhDr. LUBOŠ PROCHÁZKA, šéfredaktor


KALENDÁŘ AKCÍ


» zobrazit všechny akce



Národní institut golfového vzdělávání Český svaz greenkeeperů Fegga Golf Resort Karlovy Vary ČGF Ittec Ittec Ittec John Deere Agro CS Golf Digest Agris.cz Profigrass Royal Golf Club Mariánské Lázně Everris. Agentura Bonus Sklopísek Střeleč Střední zemědělská škola Dalovice Plagron Golf Hluboká
Ingolfer
Golf Sokolov Golf Beroun Aros Provodínské písky Böhmerwald Golf Park Lovochemie Vydavatelství Baštan