ISSN 1804-8323



DOPORUČUJEME


Nejprodávanější traktory

datum 01.02.2018 vlozil Luboš Procházka kategorie Mechanizace

Český svaz dovozců automobilů zveřejňuje i statistiky prodejů značek traktorů. Z nich vyplývá, že v roce 2017 byl nejúspěšnější Zetor. Na českých polích i hřištích ale najdete i hodně strojů John Deere nebo New Holland. Zetor, 677 prodaných kusů. Na domácím trhu se nejlépe daří známé brněnské značce. Aktuálně nabízí čtyři řady traktorů, od nejmenšího Major, Proxima, Forterra až po nejsilnější Crystal se šestiválcovým motorem. John Deere, 466 prodaných kusů. Americký výrobce je známý podle své typické zelené barvy, má široké portfolio modelů. Patří k nejúspěšnějším značkám na světě, v Česku mu patří druhé místo (prodává ho např. STROM Praha). Nex Holland, 392 prodaných kusů. Další americký výrobce, který dnes spadá pod křídla koncernu CNH Industrial, Firma vlastní i značku Case IH. Samotná značka New Holand oslavila v roce 2015 své 120. výroby - je jedním z nejstarších výrobců zemědělské techniky na světě. Také Case IH pochází z USA, vyrábí celou řadu traktorů a kombajnů. V nabídce jsou i pásové stroje Quadra Trac o výkonu až 692 koní. Kubota, 166 prodaných kusů. Japonská firma Kubota, jejíž kořeny sahají až ke konci 19. století, se zaměřuje hlavně na lehčí stroje a zahradní techniku. Deutz-Fahr, 138 prodaných kusů. Německá společnost, která dnes spadá do koncernu s dalšími značkami traktorů SAME a Lamborghini, prodává v Česku přes dovozce Gamea V nabídce má 11 modelů traktorů. JCB, 129 prodaných kusů. Britská skupina JCB je známá hlavně výrobou nakladačů a stavební techniky, v její nabídce nechybí ani traktory. Fendt, 115 prodaných kusů. Německá firma nese jméno svého zakladatele Xavera Fendta. Aktuálně nabízí 7 modelových řad Vario ve výkonech do 70 do 517 koní. Glaas, 107 prodaných kusů. Další německá značka známá podle svého zelenobílého lakování a velkého červeného loga. Nabízí 10 modelů traktorů. Massey Fergusson, 85 prodaných kusů. Na desátém místě se umístily traktory americké značky.

Green 1/2019

Časopis GREEN

Vážení čtenáři, kolegové,

letos začínáme již šestnáctou jarní sezonu, kdy nezávislý odborný čtvrtletník GREEN pravidelně vychází. V editorialu jeho prvního čísla, jehož výrobu si ČSG v roce 2003 zadal u vydavatelství Unigolf, čteme: „Greenkeeping je v zahraničí velmi respektovaný obor (i v Čechách si už hráči rychle zvykají na stále vyšší standardy z hlediska dokonalosti herních povrchů), podle nás si zaslouží odpovídající kvalitní tiskovinu… máme nemalé ambice stát se vítaným pomocníkem všech vás, kteří ke své práci potřebujete spíš odborné a zasvěcené informace… vycházet bude na minimálně 16 křídových stranách v plnokrevném provedení... a cíleně rozesílán všem členům ČSG, do všech golfových klubů jejich prezidentům, manažerům a konkrétním správcům hřišť, také do významných českých vzdělávacích center včetně Vysoké školy zemědělské v Praze a Mendelovy univerzity v Brně.“

Těší mě, že minimálně dva poslední „závazky“ se nám postupně podařilo naplnit (a stále daří) více než dobře. Na GREEN dnes narazíte v klubovnách golfových klubů a fotbalových týmů nejen v celé České i Slovenské republice, na pracovních stolech profesionálů – trávníkářů, na odborných akcích i na zajímavých událostech vyloženě sportovního nebo společenského významu…

Je to tak trochu malý zázrak, že náš časopis, fungující pouze z vlastních zdrojů, se nejen prosadil, ale i udržel v konkurenci velkých celků. Ty mají naprosto jiné možnosti a finanční prostředky. Všechno je samozřejmě o každodenní práci. Nás, spolupracujících kolegů a svazových firemních Patronech. Ale především je to o vás, o našich čtenářích. Nadále přivítáme jakýkoliv projev vaší přízně, popřípadě nepřízně, nebo i doporučení, o čem byste si v novém Greenu nejraději přečetli. Bráníte nám rovněž usnout na vavřínech – proto jsme například do tohoto vydání přinesli novou grafiku. Jde o správný krok, podařil se? Těšíme se na další spolupráci! Jsme rádi a vážíme si toho, že vzhledem k vašemu zájmu můžeme působit v oblasti greenkeepingu, která je i díky vám plná dění a aktivit. Na základě toho je každé čtvrtletí o čem psát a informovat, a náš časopis má smysl.

Mimochodem, téměř na den přesně, v prvních únorových dnech před 300 lety, vyšla první česká periodická tiskovina. Kuriozitou bylo, že ještě nepoužívala titulky, takže byla dost nepřehledná. Zprávy v Sobotních (Outerních) Pražských poštovských novinách z rozličných zemí a krajin přicházející s obzvláštním Jeho císařské a královské milosti obdarované (tak zněl jejich celý název, poštovské proto, že vycházely v sobotu a v úterý – tedy ve dnech, kdy jezdila pošta, která je také rozvážela) byly sice datovány, ale řazeny nikoli chronologicky, ani podle důležitosti. Nýbrž tak, jak se redaktorovi dostaly do rukou. A to někdy, jak si lze dobře představit, trvalo celou věčnost.

Přeji Vám pohodové čtení, chuť do práce a radost z úspěchů!

LUBOŠ PROCHÁZKA, šéfredaktor




Národní institut golfového vzdělávání Český svaz greenkeeperů Fegga Golf Resort Karlovy Vary ČGF Ittec Ittec Ittec John Deere Agro CS Golf Digest Agris.cz Profigrass Royal Golf Club Mariánské Lázně Everris. Agentura Bonus Sklopísek Střeleč Střední zemědělská škola Dalovice Plagron Golf Hluboká
Ingolfer
Golf Sokolov Golf Beroun Aros Provodínské písky Böhmerwald Golf Park Lovochemie Vydavatelství Baštan