DOPORUČUJEME


Pořádná jízda na druhou

datum 10.06.2017 vlozil Pavel Pánek kategorie Mechanizace

Šest, čtyři nebo dvě osoby a náklad? Lehoučké golfové vozíky Yamaha Drive2 jsou velmi univerzální. A také kvalitní, spolehlivé, tiché a úsporné, bez ohledu na to, zda je pohání zážehový nebo elektrický motor. Teprve ale zkušební jízda prozradí, jak jsou pohodlné. Jako jediné totiž mají odpruženou zadní nápravu s nezávisle zavěšenými zadními koly s rameny na vinutých pružinách s uvnitř uloženými tlumiči rázů. Na nezávislých kyvných ramenech odpružených vinutými pery s tlumiči uvnitř spočívají také kola přední nápravy. Škrábanec vyměníte Solidní základ vozíku přitom tvoří odolný prostorový svařovaný rám, důkladně chráněný proti korozi. K němu jsou uchyceny polypropylenové díly elegantní modulární karosérie, které se dají v případě poškození při nehodě či škrábnutí velice snadno vyměnit. Výrobce navíc nabízí devět různých barevných odstínů včetně metalických. Prvotřídní pohodlí Prostor pro posádku je bohatě dimenzovaný, takže na širokých polstrovaných a ergonomicky tvarovaných sedadlech se pohodlně uvelebí i pasažéři vyšších postav. Tolik místa nenajdete v žádném jiném golfovém vozíku. Úroveň komfortu dokládá rovněž bohatá základní výbava, do které patří například široká stříška chránící posádku před sluneční září i před kapkami deště, koncovka USB pro dobíjení elektroniky, četné odkládací prostory včetně košíku a držáku nápojů nebo nárazníky pohlcující rázy při rychlosti do 8 km/h. Zážehový tichošlápek O pohon zážehové verze se stará čtyřtaktní jednoválec Yamaha OHV s objemem 357 cm3, výkonem 6,7 kW (8,9 koně) při 3400 otáčkách za minutu a točivým momentem 25,5 Nm při 2000 otáčkách za minutu. Tyto údaje platí pro motor QuieTech EFI vybavený vstřikováním paliva, který se pyšní i nebývalou střídmostí – jeho průměrná spotřeba dosahuje vynikající úrovně 5,23 litru na sto kilometrů. Karburátorové provedení Drive2 CARB má parametry stejné, akorát uvedeného točivého momentu 25,5 Nm dosahuje při 2500 otáčkách za minutu. Tyto vlastnosti společně s plynulou variátorovou převodovkou CVT a automatickou spojkou propůjčuji pouhých 324 kg vážícímu vozíku překvapivou svižnost při více než dostatečné maximální rychlosti 25 km/h. Klídek a pohodu za volantem ještě umocňuje nízká úroveň hluku, jež u tohoto tichého motoru spočívá na hodnotě pouhých 60,5 dB. Dva elektrické Stejně rychlé, neméně hbité a ještě tišší jsou vozíky Yamaha Drive2 s elektrickým pohonem, u nichž můžete vybírat ze dvou verzí. Ta základní nese označení DC a spoléhá na elektromotor s napětím 48 V a výkonem 2,8 kW (téměř 4 koně). Pro kopcovitější terény je však vhodnější inovované provedení PowerTech AC, jehož elektromotor skýtá při napětí 48 V takřka dvojnásobný výkon – 5,0 kW (6,7 koně). S ním se vozík vážící 446 kg hravě vyšplhá i do celkem příkrých svahů. Všestranná rozmanitost Bez ohledu na zvolený typ pohonu jde o vskutku obratné stroje, které se dokážou otočit na poloměru 2,8 metru. Hlavní předností vozíků Yamaha Drive2 je ovšem jejich všestrannost zmíněná v úvodu. V základním provedení mají dvě sedadla a vzadu prostor pro náklad. Prostřednictvím volitelných sedadel montovaných čelem vzad nad nákladový prostor se dá přepravní kapacita jednoduše rozšířit na čtyři osoby. Případně je k mání verze s prodlouženým rozvorem a čtyřmi standardními sedadly ve dvou řadách, u níž lze zvýšit počet pasažérů na šest stejným způsobem. A dodává se také ještě delší vozík se šesti sedadly ve třech řadách a zadní korbou pro náklad. Pro průjezdy ztíženým terénem je určeno provedení Adventurer Sport se dvěma sedadly, zvýšenou světlostí podvozku a standardní zadní korbou na 136 kilogramů nákladu. Verze Adventurer Sport 2+2 má místo zmíněné korby vzadu lavici s dvojicí pohodlných sedadel, přičemž zavazadla či jiný náklad lze umístit pod ně. Dvě sedadla vedle sebe a korbu pro náklad má i typ Adventurer One, vybavený rovněž zadním tažným závěsem. U jeho sourozence Adventurer Two s delším rozvorem je zadní korba ještě rozměrnější. Největší náklady však pobere nejdelší model Adventurer Super Hauler s mimořádně dlouhou a širokou korbou. Místo ní je možné ale vozit i jiné nástavby, například skříňovou nebo stánek s občerstvením. Dolaďte dle libosti Podobně jako si motorkáři upravují své ocelové oře, aby ani jeden z nich nebyl stejný, se dají vyšperkovat i vozíky Yamaha Drive2. Nabídka volitelné výbavy je skutečně velkorysá, patří do ní například chromovaná lišta u podlahy na spodní části panelu pod sedadly, stříška pro překrytí nákladu, plátěná ochrana kabiny se slídovými okny, dělené přední průzračné či tónované sklo, chladící bedna na led a 12 třetinkových lahví uchycená nad blatníkem pravého zadního kola, zásobník nebo nádoba na písek s úchytem, LED přední i zadní světlomety, různá provedení elektronových disků kol, chromované poklice na kola, tříramenný sportovní volant, přijímač Bluetooth pro iPod, iPhone a chytré telefony s operačním systémem Android, druhá přídavná koncovka USB, myčka golfových holí a míčků, prodloužená a širší stříška kabiny, černě čalouněná sedadla, vyjímatelná zadní sedadla uchycená nad zadním prostorem pro náklad, stropní stereosouprava s výkonnými reproduktory, koš do nákladového prostoru, snadno omyvatelné pryžové podlážky, zářící LED logo na přední kapotu, velkoplošná zpětná zrcátka, přídavné baterie pro delší dojezd elektrických vozíků, krycí plachta a další doplňky. Univerzální vozíky Yamaha Drive2 se hodí pro každou příležitost. Přitom nabízejí pohodlné, svižné a tiché svezení s minimálními náklady na provoz i údržbu. Při nehodě či poškození se snadno opraví a hlavně díky své kvalitě a spolehlivosti vám vydrží sloužit po dlouhá léta. Bližší informace: GREEN 2/2017, www.StromPraha.cz, www.JohnDeere.cz, autor - Pavel Pánek

Green 1/2018

Časopis GREEN

Vážení čtenáři, kolegové,

chyby a omyly patří k lidskému životu. Pokud se však z nich poučíme a naše vědomosti průběžně korigujeme, postupujeme neustále vpřed. Sám velký Aristoteles ve své době tvrdil například, že lidé s většími hlavami potřebují více spánku…

Mám za to, že podnětných a jistě dobře myšlených citovaných pravd jsme v tomto Greenu přinesli opravdu hodně. Rozhodně jsme s nimi nešetřili. Příklady? „Důležitější než rychlost je pro hráče „pravdivost“ greenů, to znamená valivost míčku bez výrazného horizontálního nebo vertikálního úhybu. Rychlé, ale „skákavé“ greeny nikdo neocení.“ nebo „Meteorologům vycházejí předpovědi poměrně často. Musím ale pominout fakt, že i když předpověď vyšla a na té Jižní Moravě opravdu pršelo, tak zrovna ta Kaskáda neschytala zase ani kapku.“ A do třetice: „Existuje velmi mnoho rozhodnutí, kterými ovlivníte nákladnost péče o hřiště i jeho hratelnost. Jednu zásadní věc ale určitě udělejte – odstraňte všechny vysoké porosty v místech, kde by slabým hráčům (k tomu se skoro nikdo nahlas nepřizná, čest všem výjimkám – pzn. red.) překážely. Rádi pak přijedou příště znovu.“

Myslím, že ani jeden z citátů nespadá vyloženě do kategorie „Omylové“. Existence omylů je však přirozená a neměla by nás udivovat. Koneckonců, svět omylů je napínavý jako detektivka od Agathy Christie. A taky chvílemi až k zulíbání úsměvný! Posuďte sami:

V zakládací listině berlínské akademie věd (rok 1700!) se píše, že „prezident akademie je dále povinen ze všech sil přispívat k vyhubení vlkodlaků, permoníků, draků, vodních žínek a bludiček… Aby byl lid účinně vybídnut k této bohulibé činnosti, vypisuje se na vypátrání každé z těchto příšer, ať už je odhalena v děrách, jamách, jeskyních nebo na jezerech, odměna 6 tolarů“. Pobaví výrok francouzského akademika Lalandeho v Journal de Paris v roce 1782 o tom, že je nade vší pochybnost dokázána nemožnost člověka zvednout se do vzduchu, nebo se v něm alespoň udržet Škoda, že to bylo zveřejněno jen necelý rok před vzletem první montgolfiéry s lidskou posádkou…

Vynikající technik Osborne Reylnods prohlásil v roce 1898, že elektřina nemůže být nikdy praktickou formou síly, protože ztráty vzniklé ve vedení jsou příliš velké. Bylo by snazší užívat provazových poháněcích pásů, které by šly od kladky ke kladce, takže by se táhly na míle po celém kraji. A je pravda, že dědeček greenkeeper má rád babičku greenkeeperku jen pro to, že se o něj stará? Mýliti se je opravdu lidské a my doufáme, že jsme se vyložených citovaných nepravd vyvarovali nejen v tomto jarním Greenu, ale bude tomu tak i nadále v jeho dalších vydáních.

Přeji Vám za redakci Greenu pohodové čtení,

hodně zdraví, štěstí a trávníkářských úspěchů v nové sezóně 2018!

LUBOŠ PROCHÁZKA, šéfredaktor




Národní institut golfového vzdělávání Český svaz greenkeeperů Fegga Golf Resort Karlovy Vary ČGF Ittec Ittec Ittec John Deere Agro CS Golf Digest Agris.cz Profigrass Royal Golf Club Mariánské Lázně Everris. Agentura Bonus Sklopísek Střeleč Střední zemědělská škola Dalovice Plagron Golf Hluboká
Ingolfer
Golf Sokolov Golf Beroun Aros Provodínské písky Böhmerwald Golf Park Lovochemie Vydavatelství Baštan