DOPORUČUJEME


Pořádná jízda na druhou

datum 10.06.2017 vlozil Pavel Pánek kategorie Mechanizace

Šest, čtyři nebo dvě osoby a náklad? Lehoučké golfové vozíky Yamaha Drive2 jsou velmi univerzální. A také kvalitní, spolehlivé, tiché a úsporné, bez ohledu na to, zda je pohání zážehový nebo elektrický motor. Teprve ale zkušební jízda prozradí, jak jsou pohodlné. Jako jediné totiž mají odpruženou zadní nápravu s nezávisle zavěšenými zadními koly s rameny na vinutých pružinách s uvnitř uloženými tlumiči rázů. Na nezávislých kyvných ramenech odpružených vinutými pery s tlumiči uvnitř spočívají také kola přední nápravy. Škrábanec vyměníte Solidní základ vozíku přitom tvoří odolný prostorový svařovaný rám, důkladně chráněný proti korozi. K němu jsou uchyceny polypropylenové díly elegantní modulární karosérie, které se dají v případě poškození při nehodě či škrábnutí velice snadno vyměnit. Výrobce navíc nabízí devět různých barevných odstínů včetně metalických. Prvotřídní pohodlí Prostor pro posádku je bohatě dimenzovaný, takže na širokých polstrovaných a ergonomicky tvarovaných sedadlech se pohodlně uvelebí i pasažéři vyšších postav. Tolik místa nenajdete v žádném jiném golfovém vozíku. Úroveň komfortu dokládá rovněž bohatá základní výbava, do které patří například široká stříška chránící posádku před sluneční září i před kapkami deště, koncovka USB pro dobíjení elektroniky, četné odkládací prostory včetně košíku a držáku nápojů nebo nárazníky pohlcující rázy při rychlosti do 8 km/h. Zážehový tichošlápek O pohon zážehové verze se stará čtyřtaktní jednoválec Yamaha OHV s objemem 357 cm3, výkonem 6,7 kW (8,9 koně) při 3400 otáčkách za minutu a točivým momentem 25,5 Nm při 2000 otáčkách za minutu. Tyto údaje platí pro motor QuieTech EFI vybavený vstřikováním paliva, který se pyšní i nebývalou střídmostí – jeho průměrná spotřeba dosahuje vynikající úrovně 5,23 litru na sto kilometrů. Karburátorové provedení Drive2 CARB má parametry stejné, akorát uvedeného točivého momentu 25,5 Nm dosahuje při 2500 otáčkách za minutu. Tyto vlastnosti společně s plynulou variátorovou převodovkou CVT a automatickou spojkou propůjčuji pouhých 324 kg vážícímu vozíku překvapivou svižnost při více než dostatečné maximální rychlosti 25 km/h. Klídek a pohodu za volantem ještě umocňuje nízká úroveň hluku, jež u tohoto tichého motoru spočívá na hodnotě pouhých 60,5 dB. Dva elektrické Stejně rychlé, neméně hbité a ještě tišší jsou vozíky Yamaha Drive2 s elektrickým pohonem, u nichž můžete vybírat ze dvou verzí. Ta základní nese označení DC a spoléhá na elektromotor s napětím 48 V a výkonem 2,8 kW (téměř 4 koně). Pro kopcovitější terény je však vhodnější inovované provedení PowerTech AC, jehož elektromotor skýtá při napětí 48 V takřka dvojnásobný výkon – 5,0 kW (6,7 koně). S ním se vozík vážící 446 kg hravě vyšplhá i do celkem příkrých svahů. Všestranná rozmanitost Bez ohledu na zvolený typ pohonu jde o vskutku obratné stroje, které se dokážou otočit na poloměru 2,8 metru. Hlavní předností vozíků Yamaha Drive2 je ovšem jejich všestrannost zmíněná v úvodu. V základním provedení mají dvě sedadla a vzadu prostor pro náklad. Prostřednictvím volitelných sedadel montovaných čelem vzad nad nákladový prostor se dá přepravní kapacita jednoduše rozšířit na čtyři osoby. Případně je k mání verze s prodlouženým rozvorem a čtyřmi standardními sedadly ve dvou řadách, u níž lze zvýšit počet pasažérů na šest stejným způsobem. A dodává se také ještě delší vozík se šesti sedadly ve třech řadách a zadní korbou pro náklad. Pro průjezdy ztíženým terénem je určeno provedení Adventurer Sport se dvěma sedadly, zvýšenou světlostí podvozku a standardní zadní korbou na 136 kilogramů nákladu. Verze Adventurer Sport 2+2 má místo zmíněné korby vzadu lavici s dvojicí pohodlných sedadel, přičemž zavazadla či jiný náklad lze umístit pod ně. Dvě sedadla vedle sebe a korbu pro náklad má i typ Adventurer One, vybavený rovněž zadním tažným závěsem. U jeho sourozence Adventurer Two s delším rozvorem je zadní korba ještě rozměrnější. Největší náklady však pobere nejdelší model Adventurer Super Hauler s mimořádně dlouhou a širokou korbou. Místo ní je možné ale vozit i jiné nástavby, například skříňovou nebo stánek s občerstvením. Dolaďte dle libosti Podobně jako si motorkáři upravují své ocelové oře, aby ani jeden z nich nebyl stejný, se dají vyšperkovat i vozíky Yamaha Drive2. Nabídka volitelné výbavy je skutečně velkorysá, patří do ní například chromovaná lišta u podlahy na spodní části panelu pod sedadly, stříška pro překrytí nákladu, plátěná ochrana kabiny se slídovými okny, dělené přední průzračné či tónované sklo, chladící bedna na led a 12 třetinkových lahví uchycená nad blatníkem pravého zadního kola, zásobník nebo nádoba na písek s úchytem, LED přední i zadní světlomety, různá provedení elektronových disků kol, chromované poklice na kola, tříramenný sportovní volant, přijímač Bluetooth pro iPod, iPhone a chytré telefony s operačním systémem Android, druhá přídavná koncovka USB, myčka golfových holí a míčků, prodloužená a širší stříška kabiny, černě čalouněná sedadla, vyjímatelná zadní sedadla uchycená nad zadním prostorem pro náklad, stropní stereosouprava s výkonnými reproduktory, koš do nákladového prostoru, snadno omyvatelné pryžové podlážky, zářící LED logo na přední kapotu, velkoplošná zpětná zrcátka, přídavné baterie pro delší dojezd elektrických vozíků, krycí plachta a další doplňky. Univerzální vozíky Yamaha Drive2 se hodí pro každou příležitost. Přitom nabízejí pohodlné, svižné a tiché svezení s minimálními náklady na provoz i údržbu. Při nehodě či poškození se snadno opraví a hlavně díky své kvalitě a spolehlivosti vám vydrží sloužit po dlouhá léta. Bližší informace: GREEN 2/2017, www.StromPraha.cz, www.JohnDeere.cz, autor - Pavel Pánek

Green 3/2018

Časopis GREEN

Vážení čtenáři, kolegové,

nejuznávanější teorie předpokládá, že humor a smích se vyvíjí z pocitů a projevů triumfu. Plně se s ní neztotožňuji, protože tento vzácný dar dostal vítěz letošního Výročního turnaje ČSG pan Josef Čepek do vínku snad už při svém narození dne 2. února 1956 (na Hromnice). Tento rebel a pohodář s jedinečným smyslem pro humor vyhrál v Darovanském dvoře devatenáctý ročník tradičního prestižního golfového klání (blíže viz s. 12 až 16). Titul Nejlepší hrající greenkeeper tak získal zpátky do svého ročního držení – a to po předchozích triumfech v roce 2009 v Sokolově a v roce 2011 v Poděbradech. Blahopřejeme!

Poděbradský Josef Čepek v současnosti pomáhá s údržbou hřiště Královského GC Malevil. O tom, že umí skvěle hrát golf, není třeba nikoho přesvědčovat. S holemi vyráží na hřiště od roku 1982 a o sedm roků později se dokonce s českou golfovou reprezentací podíval do Walesu. Po vítězství v Darovanském dvoře se rázem stal nejúspěšnějším hráčem greenkeeperské turnajové historie. Jen trojici hráčů (Svěntek, Daňko, Čepek) se totiž až do letošního turnaje podařilo dvakrát zvítězit. Díky zlatému (nebo snad zelenému? 6) hattricku se Josef Čepek rázem osamostatnil v čele historického žebříčku „nesmrtelných“ greenkeeperských šampionů.

Ale vraťme se na začátek ke smyslu pro humor, který je jednou z nejlepších vlastností, jaké člověk může mít. Je bezvadné, že nový šampion šampionů ho má na rozdávání. Když jsem Josefu Čepkovi pomáhal v Darovanském dvoře s uložením trofeje a cen do jeho staršího auta, neodpustil jsem si na jeho adresu pár slovních legrácek. Usmál se a usadil mě vtipnou hláškou „Vsadím se, že ani ty nevypadáš stále tak dobře, jako před patnácti lety!“ S dobrým smyslem pro humor se budete spontánně smát, zbavíte se stresu, nebudete mít problém komunikovat s ostatními i řešit nepříjemné situace. Lidé často nevědí, že není nutné být vtipný, abyste měli smysl pro humor – tento smysl je spíše schopnost vidět na všem to vtipné.

Smích má nad naší myslí a tělem velkou moc. Když si člověk se smyslem pro humor zlomí nohu, nezpanikaří. Nebude z toho zbytečně naštvaný. Pusťte si nějaký film s Eddie Murphym, Stevem Martinem, nebo Chevy Chasem, klasiku komediálního žánru, jako jsou Mladý Frankenstein, Ohnivá sedla, Ženy sobě, nebo Pařba ve Vegas. Nebo se prostě pohodlně usaďte v křesle s novým Greenem v rukách...

Přeji Vám za redakci Greenu pohodové čtení,
hodně zdraví, štěstí i trávníkářských úspěchů.

LUBOŠ PROCHÁZKA, šéfredaktor




Národní institut golfového vzdělávání Český svaz greenkeeperů Fegga Golf Resort Karlovy Vary ČGF Ittec Ittec Ittec John Deere Agro CS Golf Digest Agris.cz Profigrass Royal Golf Club Mariánské Lázně Everris. Agentura Bonus Sklopísek Střeleč Střední zemědělská škola Dalovice Plagron Golf Hluboká
Ingolfer
Golf Sokolov Golf Beroun Aros Provodínské písky Böhmerwald Golf Park Lovochemie Vydavatelství Baštan