DOPORUČUJEME


Pořádná jízda na druhou

datum 10.06.2017 vlozil Pavel Pánek kategorie Mechanizace

Šest, čtyři nebo dvě osoby a náklad? Lehoučké golfové vozíky Yamaha Drive2 jsou velmi univerzální. A také kvalitní, spolehlivé, tiché a úsporné, bez ohledu na to, zda je pohání zážehový nebo elektrický motor. Teprve ale zkušební jízda prozradí, jak jsou pohodlné. Jako jediné totiž mají odpruženou zadní nápravu s nezávisle zavěšenými zadními koly s rameny na vinutých pružinách s uvnitř uloženými tlumiči rázů. Na nezávislých kyvných ramenech odpružených vinutými pery s tlumiči uvnitř spočívají také kola přední nápravy. Škrábanec vyměníte Solidní základ vozíku přitom tvoří odolný prostorový svařovaný rám, důkladně chráněný proti korozi. K němu jsou uchyceny polypropylenové díly elegantní modulární karosérie, které se dají v případě poškození při nehodě či škrábnutí velice snadno vyměnit. Výrobce navíc nabízí devět různých barevných odstínů včetně metalických. Prvotřídní pohodlí Prostor pro posádku je bohatě dimenzovaný, takže na širokých polstrovaných a ergonomicky tvarovaných sedadlech se pohodlně uvelebí i pasažéři vyšších postav. Tolik místa nenajdete v žádném jiném golfovém vozíku. Úroveň komfortu dokládá rovněž bohatá základní výbava, do které patří například široká stříška chránící posádku před sluneční září i před kapkami deště, koncovka USB pro dobíjení elektroniky, četné odkládací prostory včetně košíku a držáku nápojů nebo nárazníky pohlcující rázy při rychlosti do 8 km/h. Zážehový tichošlápek O pohon zážehové verze se stará čtyřtaktní jednoválec Yamaha OHV s objemem 357 cm3, výkonem 6,7 kW (8,9 koně) při 3400 otáčkách za minutu a točivým momentem 25,5 Nm při 2000 otáčkách za minutu. Tyto údaje platí pro motor QuieTech EFI vybavený vstřikováním paliva, který se pyšní i nebývalou střídmostí – jeho průměrná spotřeba dosahuje vynikající úrovně 5,23 litru na sto kilometrů. Karburátorové provedení Drive2 CARB má parametry stejné, akorát uvedeného točivého momentu 25,5 Nm dosahuje při 2500 otáčkách za minutu. Tyto vlastnosti společně s plynulou variátorovou převodovkou CVT a automatickou spojkou propůjčuji pouhých 324 kg vážícímu vozíku překvapivou svižnost při více než dostatečné maximální rychlosti 25 km/h. Klídek a pohodu za volantem ještě umocňuje nízká úroveň hluku, jež u tohoto tichého motoru spočívá na hodnotě pouhých 60,5 dB. Dva elektrické Stejně rychlé, neméně hbité a ještě tišší jsou vozíky Yamaha Drive2 s elektrickým pohonem, u nichž můžete vybírat ze dvou verzí. Ta základní nese označení DC a spoléhá na elektromotor s napětím 48 V a výkonem 2,8 kW (téměř 4 koně). Pro kopcovitější terény je však vhodnější inovované provedení PowerTech AC, jehož elektromotor skýtá při napětí 48 V takřka dvojnásobný výkon – 5,0 kW (6,7 koně). S ním se vozík vážící 446 kg hravě vyšplhá i do celkem příkrých svahů. Všestranná rozmanitost Bez ohledu na zvolený typ pohonu jde o vskutku obratné stroje, které se dokážou otočit na poloměru 2,8 metru. Hlavní předností vozíků Yamaha Drive2 je ovšem jejich všestrannost zmíněná v úvodu. V základním provedení mají dvě sedadla a vzadu prostor pro náklad. Prostřednictvím volitelných sedadel montovaných čelem vzad nad nákladový prostor se dá přepravní kapacita jednoduše rozšířit na čtyři osoby. Případně je k mání verze s prodlouženým rozvorem a čtyřmi standardními sedadly ve dvou řadách, u níž lze zvýšit počet pasažérů na šest stejným způsobem. A dodává se také ještě delší vozík se šesti sedadly ve třech řadách a zadní korbou pro náklad. Pro průjezdy ztíženým terénem je určeno provedení Adventurer Sport se dvěma sedadly, zvýšenou světlostí podvozku a standardní zadní korbou na 136 kilogramů nákladu. Verze Adventurer Sport 2+2 má místo zmíněné korby vzadu lavici s dvojicí pohodlných sedadel, přičemž zavazadla či jiný náklad lze umístit pod ně. Dvě sedadla vedle sebe a korbu pro náklad má i typ Adventurer One, vybavený rovněž zadním tažným závěsem. U jeho sourozence Adventurer Two s delším rozvorem je zadní korba ještě rozměrnější. Největší náklady však pobere nejdelší model Adventurer Super Hauler s mimořádně dlouhou a širokou korbou. Místo ní je možné ale vozit i jiné nástavby, například skříňovou nebo stánek s občerstvením. Dolaďte dle libosti Podobně jako si motorkáři upravují své ocelové oře, aby ani jeden z nich nebyl stejný, se dají vyšperkovat i vozíky Yamaha Drive2. Nabídka volitelné výbavy je skutečně velkorysá, patří do ní například chromovaná lišta u podlahy na spodní části panelu pod sedadly, stříška pro překrytí nákladu, plátěná ochrana kabiny se slídovými okny, dělené přední průzračné či tónované sklo, chladící bedna na led a 12 třetinkových lahví uchycená nad blatníkem pravého zadního kola, zásobník nebo nádoba na písek s úchytem, LED přední i zadní světlomety, různá provedení elektronových disků kol, chromované poklice na kola, tříramenný sportovní volant, přijímač Bluetooth pro iPod, iPhone a chytré telefony s operačním systémem Android, druhá přídavná koncovka USB, myčka golfových holí a míčků, prodloužená a širší stříška kabiny, černě čalouněná sedadla, vyjímatelná zadní sedadla uchycená nad zadním prostorem pro náklad, stropní stereosouprava s výkonnými reproduktory, koš do nákladového prostoru, snadno omyvatelné pryžové podlážky, zářící LED logo na přední kapotu, velkoplošná zpětná zrcátka, přídavné baterie pro delší dojezd elektrických vozíků, krycí plachta a další doplňky. Univerzální vozíky Yamaha Drive2 se hodí pro každou příležitost. Přitom nabízejí pohodlné, svižné a tiché svezení s minimálními náklady na provoz i údržbu. Při nehodě či poškození se snadno opraví a hlavně díky své kvalitě a spolehlivosti vám vydrží sloužit po dlouhá léta. Bližší informace: GREEN 2/2017, www.StromPraha.cz, www.JohnDeere.cz, autor - Pavel Pánek

Green 2/2017

Časopis GREEN

Vážení čtenáři, kolegové,

léto přišlo a s ním i ponoření do příběhů, které denně mnohdy až do posledních paprsků světla na golfovém hřišti zažíváme. Turnaj stíhá turnaj, sezona 2017 je v plném proudu. A mě osobně moc těší, že zase bude určitě spojena se spoustou zábavy, pohodou a pozitivními emocemi, jak to již naznačily na jejím samém začátku aprílové turnaje po celém Česku. Ani náhodou se nenaplnily obavy, že apríl upadá a přežívá už jen pod taktovkou médií.

Navštívili jsme (a také si s „krokodýlem v patách“ zahráli) turnaj na zamýšleném hřišti v jihočeské Krči u Protivína. Výborně se pobavili a i tak trochu žasli, jak rychle se objevují zbrusu nové vtipy na aktuální situaci. Slečna Soňa se například v povedené legrácce ptala hráček ve flightu na radu, jak má nejlépe odstranit mastný flek na svém bílém triku. Zašpinila si ho benzinem při manipulaci se sekačkou během sekání první jarní trávy. Dostávala dobře míněné babské rady jako vyčistit mastný flek jarem, sodou, kypřícím práškem, toluenem, nanesením škrobu nebo – „Přece si nebrat na takovou práci bílé tričko!“ vítězně problém rozlouskl její vtipný mužský spoluhráč…

Vážných věcí máme v životě hodně. Je příjemně odlehčující dívat se na svět s nadhledem, navíc když je zvolený humor laskavý, a ne ubližující či škodolibý. Jsme možná v současnosti více zaneprázdnění než dřív a nemáme tolik času vymýšlet humor, který pohladí a neudělá z lidí blbce. Každopádně, humor a schopnost smát se patří k lidskému druhu. To zůstává stejné, mění se jen doba a podmínky – to, z čeho si můžeme dělat legraci. Potřeba humoru, také i na golfu, naštěstí zůstává.

Na závěr ještě z jiného „soudku“, plného zajímavostí, inspirace a radosti, který letní Green přináší. Rozhodně doporučujeme k vašemu laskavému přečtení zejména jinačovické Vítám já tebe, ne ty mne!, těšetické Tady se hraje na pohodu a Depresscupový výleťák. Zaujmout by Vás také mohla Exkurze do pískovny a zevrubné info o všudehrálském odznakovém apetitu. A rozhodně byste si neměli nechat ujít reportážní ohlédnutí za turnajovým přivítáním letního Slunovratu v Pyšelích, při kterém první odpálené míčky létají na fairwaye za ranního rozbřesku k 04,30 hodin. Již tradičně při něm nešlo ani tak o bravurní sportovní výkony, ale hlavně o radost a relax, dobře nejdelší den v roce nastartovat a díky jedinečnému zážitku si jej pěkně užít a oslavit. Myslím, že toto vydání nabízí hodně zajímavého a zábavného čtení.

Přeji Vám za redakci Greenu pohodové čtení,

hodně zdraví, štěstí a trávníkářských úspěchů!

LUBOŠ PROCHÁZKA, šéfredaktor




Národní institut golfového vzdělávání Český svaz greenkeeperů Fegga Golf Resort Karlovy Vary ČGF Ittec Ittec Ittec John Deere Agro CS Golf Digest Agris.cz Profigrass Royal Golf Club Mariánské Lázně Everris. Agentura Bonus Sklopísek Střeleč Střední zemědělská škola Dalovice Plagron Golf Hluboká
Ingolfer
Golf Sokolov Golf Beroun Aros Provodínské písky Böhmerwald Golf Park Lovochemie Vydavatelství Baštan