DOPORUČUJEME


Pořádná jízda na druhou

datum 10.06.2017 vlozil Pavel Pánek kategorie Mechanizace

Šest, čtyři nebo dvě osoby a náklad? Lehoučké golfové vozíky Yamaha Drive2 jsou velmi univerzální. A také kvalitní, spolehlivé, tiché a úsporné, bez ohledu na to, zda je pohání zážehový nebo elektrický motor. Teprve ale zkušební jízda prozradí, jak jsou pohodlné. Jako jediné totiž mají odpruženou zadní nápravu s nezávisle zavěšenými zadními koly s rameny na vinutých pružinách s uvnitř uloženými tlumiči rázů. Na nezávislých kyvných ramenech odpružených vinutými pery s tlumiči uvnitř spočívají také kola přední nápravy. Škrábanec vyměníte Solidní základ vozíku přitom tvoří odolný prostorový svařovaný rám, důkladně chráněný proti korozi. K němu jsou uchyceny polypropylenové díly elegantní modulární karosérie, které se dají v případě poškození při nehodě či škrábnutí velice snadno vyměnit. Výrobce navíc nabízí devět různých barevných odstínů včetně metalických. Prvotřídní pohodlí Prostor pro posádku je bohatě dimenzovaný, takže na širokých polstrovaných a ergonomicky tvarovaných sedadlech se pohodlně uvelebí i pasažéři vyšších postav. Tolik místa nenajdete v žádném jiném golfovém vozíku. Úroveň komfortu dokládá rovněž bohatá základní výbava, do které patří například široká stříška chránící posádku před sluneční září i před kapkami deště, koncovka USB pro dobíjení elektroniky, četné odkládací prostory včetně košíku a držáku nápojů nebo nárazníky pohlcující rázy při rychlosti do 8 km/h. Zážehový tichošlápek O pohon zážehové verze se stará čtyřtaktní jednoválec Yamaha OHV s objemem 357 cm3, výkonem 6,7 kW (8,9 koně) při 3400 otáčkách za minutu a točivým momentem 25,5 Nm při 2000 otáčkách za minutu. Tyto údaje platí pro motor QuieTech EFI vybavený vstřikováním paliva, který se pyšní i nebývalou střídmostí – jeho průměrná spotřeba dosahuje vynikající úrovně 5,23 litru na sto kilometrů. Karburátorové provedení Drive2 CARB má parametry stejné, akorát uvedeného točivého momentu 25,5 Nm dosahuje při 2500 otáčkách za minutu. Tyto vlastnosti společně s plynulou variátorovou převodovkou CVT a automatickou spojkou propůjčuji pouhých 324 kg vážícímu vozíku překvapivou svižnost při více než dostatečné maximální rychlosti 25 km/h. Klídek a pohodu za volantem ještě umocňuje nízká úroveň hluku, jež u tohoto tichého motoru spočívá na hodnotě pouhých 60,5 dB. Dva elektrické Stejně rychlé, neméně hbité a ještě tišší jsou vozíky Yamaha Drive2 s elektrickým pohonem, u nichž můžete vybírat ze dvou verzí. Ta základní nese označení DC a spoléhá na elektromotor s napětím 48 V a výkonem 2,8 kW (téměř 4 koně). Pro kopcovitější terény je však vhodnější inovované provedení PowerTech AC, jehož elektromotor skýtá při napětí 48 V takřka dvojnásobný výkon – 5,0 kW (6,7 koně). S ním se vozík vážící 446 kg hravě vyšplhá i do celkem příkrých svahů. Všestranná rozmanitost Bez ohledu na zvolený typ pohonu jde o vskutku obratné stroje, které se dokážou otočit na poloměru 2,8 metru. Hlavní předností vozíků Yamaha Drive2 je ovšem jejich všestrannost zmíněná v úvodu. V základním provedení mají dvě sedadla a vzadu prostor pro náklad. Prostřednictvím volitelných sedadel montovaných čelem vzad nad nákladový prostor se dá přepravní kapacita jednoduše rozšířit na čtyři osoby. Případně je k mání verze s prodlouženým rozvorem a čtyřmi standardními sedadly ve dvou řadách, u níž lze zvýšit počet pasažérů na šest stejným způsobem. A dodává se také ještě delší vozík se šesti sedadly ve třech řadách a zadní korbou pro náklad. Pro průjezdy ztíženým terénem je určeno provedení Adventurer Sport se dvěma sedadly, zvýšenou světlostí podvozku a standardní zadní korbou na 136 kilogramů nákladu. Verze Adventurer Sport 2+2 má místo zmíněné korby vzadu lavici s dvojicí pohodlných sedadel, přičemž zavazadla či jiný náklad lze umístit pod ně. Dvě sedadla vedle sebe a korbu pro náklad má i typ Adventurer One, vybavený rovněž zadním tažným závěsem. U jeho sourozence Adventurer Two s delším rozvorem je zadní korba ještě rozměrnější. Největší náklady však pobere nejdelší model Adventurer Super Hauler s mimořádně dlouhou a širokou korbou. Místo ní je možné ale vozit i jiné nástavby, například skříňovou nebo stánek s občerstvením. Dolaďte dle libosti Podobně jako si motorkáři upravují své ocelové oře, aby ani jeden z nich nebyl stejný, se dají vyšperkovat i vozíky Yamaha Drive2. Nabídka volitelné výbavy je skutečně velkorysá, patří do ní například chromovaná lišta u podlahy na spodní části panelu pod sedadly, stříška pro překrytí nákladu, plátěná ochrana kabiny se slídovými okny, dělené přední průzračné či tónované sklo, chladící bedna na led a 12 třetinkových lahví uchycená nad blatníkem pravého zadního kola, zásobník nebo nádoba na písek s úchytem, LED přední i zadní světlomety, různá provedení elektronových disků kol, chromované poklice na kola, tříramenný sportovní volant, přijímač Bluetooth pro iPod, iPhone a chytré telefony s operačním systémem Android, druhá přídavná koncovka USB, myčka golfových holí a míčků, prodloužená a širší stříška kabiny, černě čalouněná sedadla, vyjímatelná zadní sedadla uchycená nad zadním prostorem pro náklad, stropní stereosouprava s výkonnými reproduktory, koš do nákladového prostoru, snadno omyvatelné pryžové podlážky, zářící LED logo na přední kapotu, velkoplošná zpětná zrcátka, přídavné baterie pro delší dojezd elektrických vozíků, krycí plachta a další doplňky. Univerzální vozíky Yamaha Drive2 se hodí pro každou příležitost. Přitom nabízejí pohodlné, svižné a tiché svezení s minimálními náklady na provoz i údržbu. Při nehodě či poškození se snadno opraví a hlavně díky své kvalitě a spolehlivosti vám vydrží sloužit po dlouhá léta. Bližší informace: GREEN 2/2017, www.StromPraha.cz, www.JohnDeere.cz, autor - Pavel Pánek

Green 2/2018

Časopis GREEN

Vážení čtenáři, kolegové,

vedro a vedro, suchá tráva, vyprahlá zem. Mraky se jen proženou a požehnaný (nepřívalový) déšť zalévá krajinu někde jinde. Líšnice nebo Pyšely bojovaly na jaře ze všech sil. Naštěstí obě hřiště odolala, s některými z vás jsme se mohli osobně přesvědčit, že se dostaly dokonce do top kondice (viz materiál na s. 6, resp. na s. 10). „O krásné jaro a podzim jsme však na desítky let přišli,“ však zdvíhá prst přírodovědec Jakub Hruška z Ústavu výzkumu globální změny Akademie věd, která tvrdí, že chyba je na straně člověka. Může za extrémy příroda, nebo my?

S příchodem července hlásilo několik míst v Česku rekordně chladné počasí. Teploty se v noci pohybovaly kolem pěti stupňů Celsia a na horách mrzlo. Průměrná teplota klesla na přesných 4,8 stupňů Celsia, a to bez výrazných rozdílů mezi jednotlivými regiony. Z více než poloviny stanic s alespoň třicetiletou historií záznamů hlásili meteorologové dokonce rekordy (v Přerově pro druhou červencovou noc padl rekord pocházející z roku 1892). K situaci přispěla projasněná obloha, bezvětří a také studený vzduch ze severu. „Koktejl pesticidů zabíjí včely, padneme na držku,“ přitvrzuje Jakub Hruška. „Na čase je výrazně zdražit vodu – aspoň tedy pro ty, kteří s ní plýtvají. Musíme změnit zemědělství, lesnictví a hlavně si zvyknout na extrémy.“

Podle hydrologů už podobné suché období jako nyní zažila zdejší krajina v minulosti. Z diskuse, co mohou znamenat tři suché roky mezi lety 2014 a 2017, mají hydrologové v dalším suchém roce 2018 málo potěšitelnou prognózu. Se suchem se prý budeme muset vyrovnávat ještě dalších 20 let. Tuto předpověď opírají o minulost. Současná sucha se dají podle nich srovnat se situací v druhé polovině 19. století. Tehdy vlivem suššího počasí i špatného hospodaření v krajině trápil nedostatek vody české území právě zmíněných 20 let.

Máte strach ze změn? zeptal jsem se držíc dva poslední Greeny v ruce Kláry Spilkové, v současnosti nejlepší české profesionální hráčky. Říká se, že změna je život... „Strach jsem mívala, teď už ne,“ odpověděla mi s úsměvem. „To už mi říkal táta: Počkej si na konec sezony a pak dělej změny. Jestli má nějaká změna přijít, tak přijde a není čeho se bát. Je to přirozený vývoj.“

Přeji Vám za redakci Greenu pohodové čtení, hodně zdraví, štěstí i trávníkářských úspěchů a hlavně - Nebojte se změn!

LUBOŠ PROCHÁZKA, šéfredaktor




Národní institut golfového vzdělávání Český svaz greenkeeperů Fegga Golf Resort Karlovy Vary ČGF Ittec Ittec Ittec John Deere Agro CS Golf Digest Agris.cz Profigrass Royal Golf Club Mariánské Lázně Everris. Agentura Bonus Sklopísek Střeleč Střední zemědělská škola Dalovice Plagron Golf Hluboká
Ingolfer
Golf Sokolov Golf Beroun Aros Provodínské písky Böhmerwald Golf Park Lovochemie Vydavatelství Baštan